Keresés

2023. április 21.


 Szeretném én, mi?
Mindig is imádtam filmezni, fotózni. Amikor kicsi voltam, úgy 5-6 éves irigyeltem édesapámat, hogy milyen jó kis családi képeket csinál a régi orosz fényképezőgépével. Még most is megvannak, be is digitalizáltam az összeset. Akkoriban csak kevés családnak volt fényképezőgépe, így szerencsére én és édes testvérem visszanézhetjük ezeket. Bele sem merek gondolni, hogy milyen lenne ezek nélkül. Nem látnám, hogy milyen voltam kicsin, jaj. Nehezebben maradtak volna meg az oly szép gyerekkori emlékek. 
Ha visszanézek egyet, pontosan vissza tudom idézni azt a rövid pillanatot, amikor az adott kép készült. 
Mint ahogy az iPhone -ba van mostanság az a funkció, hogy csinálsz egy képet és mellé lement a telefon egy kis videórészletet. Na az a videórészlet (régi képeknél) az agyamba van eltárolva.
Én is, mint édesapám mindent megörökítek. Milliónyi kép van lementve külső merevlemezeimen és milliónyi mega videóanyag is.
Fogalmam sincs ki fogja megnézni majd, hiszen most hogy már mindenki feszt képeket csinál, így a fotók (személyes fotók) némileg elvesztették az értéküket.
Példának okáért ott van a fortepan. Ugye milyen érdekes a fekete - fehér személyes fényképeket nézegetni? Vajon lesz mondjuk 50 év múlva hasonló szolgáltatás, ahol a napjaink fotóit tudjuk majd lapozgatni? 
A másik dolog, hogy vajon majd a 40 éves fiam, a fotóimmal mit fog kezdeni? Lehet nem is fogja értékelni, aztán slussz - passz add egy formatot - ot a merevlemezere és odavész majd az egész.
Na de most ezen nem jó gondolkozni. Lényeg, hogy vettem egy Canon kamerát (már vagy fél éve), gondolván, ha már mind fotózgatok jobbra - balra, akkor legyen valami minősége is.
A táj és városi fotóimnak készítettem egy külön blogoldalt. 
Pár kép egészen jóra sikeredett, persze azt tudom, hogy rengeteget kell még gyakoroljak és tanuljak. Nem egy könnyű szakma. 
Profi fotós lehet, hogy soha nem leszek. Célom, hogy legalább közepes szintet érjem el. 
Sokan azt ajánlják, hogy ehhez egyetlen dolog kell: fotózz és fotózz aztán majd csak kialakul.
Úgyhogy fel a fejjel kis Zolika, fogjad azt a szaros kamerát és keljél útnak!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Archives