Keresés

2024. február 24.


Rászántam magam, hogy nézzem a Cápák Között című műsort. Már az első rész megfogott. Tudtam kb hogy milyen típusú, de eddig picit féltem tőle. (nemnagyon szeretem a mostani TV -s felhozatalt)
 Megfogott sok minden benne. A zsűri elég jó: nincs veszekedés és értelmetlen színjáték.
Végre valamit tanulni is lehet egy műsorből: pl hogyan fektess be valamibe, mikre kell odafigyelni, melyek a jó ötletek és melyek a rosszak. Persze párszor idegesített az a tény, hogy mindig ismételték, hogy a ,, a cégedet 100 millióra becsülöd, miért kérsz tőlünk 20 milliót '' stb. Ettől eltekintve ki kell hogy jelentsem, hogy a mostani műsorok közül nagyban kiemelkedik a Cápák Között.
Gondoltam, hogyha már ennyit nézem (volt olyan nap, hogy végigpörgettem vagy 5 adást), mi lenne ha utánnanéznék, hogy mi lett a bemutatott befektetésekkel. Ezzel fogok most foglalkozni egy darabig, hogy utánnanézek és leírom külön bejegyzésben, hátha valakit érdekel. (kerestem a neten hasonló posztot, de nem találtam)
De ez az első bejegyzés legyen a műsorról pár fontos tudnivaló.
- 2019 indult el a műsor az RTL Klubon (jelenleg 2024: 7 dik évadnál tartanak)
- a műsor az amerikai Shark Tank magyar változata
- a műsorban befektetők azaz cápák fektetnek be induló vagy már beindult vállalkozásokba így saját pénzüket kockáztatják
- hasonló műsor futott ugyancsak a RTL Klubon 2006 - ban Ecopoly néven

Zsűri:
Az első öt évadban Kovalcsik Ildikó (Lilu) volt a műsorvezető. Az első évadban Apró Anna, Balogh Péter, Balogh Levente, Moldován András és Fehér Gyula voltak a cápák.
Második évadtól Apró Anna helyét Tomán Szabina vette át. 
A harmadik évadtól Fehér Gyula helyét Lakatos István vette át. 
A negyedik és ötödik évadban a cápák nem változtak. 
2023. július 4-én Tomán Szabina bejelentette, hogy nem tér vissza a Cápák Között 6. évadába. 
2023. augusztus 16-án jelentették be a hatodik évad indulását és az új cápákat. Tomán Szabina mellett Lakatos István sem tér vissza, helyüket Orbók Ilona és Varga Eszter vették át. Balogh Levente, Balogh Péter és Moldován András pedig a 6. alkalommal foglalták el helyüket a műsorban. 
A 7. évadban a korábbi cápák mellé visszatért Lakatos István és új cápaként Sárospataki Albert, így ebben az évadban összesen 7 cápa szerepelt. Balogh Levente, 
Balogh Péter és Moldován András az összes adásban szerepel. Lakatos István, Orbók Ilona, Varga Eszter és Sárospataki Albert pedig felváltva szerepelnek a 7. évadban. 

VÉLEMÉNYEM
Eddig 4 évadot láttam. Tetszik a fentebb is említett okok miatt. Egy kicsit optimistább is lettem tőle. Látva, hogy egyesek próbálják az álmaikat megvalósítani kedvem támadt én is belevágni valami üzletbe. Csak az a kérdés, hogy mibe?
Akinek van ötlete szívesen várom megjegyzésben. Hehehe.

Megrendezett?
Az elődjéről (Ecopoly) kiderült pár dolog, hogy nem is igazán fektettek be, átverték a vállalkozókat stb. Remélem most azért nehezebb ezt véghezvinni, hiszen maharabb kiderülnek az ilyen dolgok. Jóval fejletebb most már az internetes kúltúra.
Lehet picit rájátszanak, de akkor is némi valóságalapja csak kell hogy legyen.

A következőkben majd jönnek az évadonkénti kis nyomozásaim, hogy lássuk mi is lett a találmányokkal, üzletekkel. Remélem, hogy az interneten megkapom őket.
(Mégsem: lentebb, hogy miért nem)
..................................

Na egy kis frissítés.
Végignéztem az összes jelenlegi 7 évadot. 4 - dik évadtól érezhetően rosszabbnak tűnt a műsor, 7 - dik pedig katasztrófa. Szerintem már új évad nem is lesz már, elfáradt.
Belegondoltam, hogy komolyan nincs jobb dolgom? Egyenként most Columbót játszva derítsem ki, hogy melyik cég, találmány működik még vagy sem?
Inkább valami másra fordítom az időmet. Kimegyek biciklizni, mert végre jó idő van.

Végkövetkeztetés:
Jó hogy végignéztem az adásokat. Tanultam pár dolgot belőle. Ihletet is merítettem, hogy mibe jó belefogni és mibe nem.
Ezért holnap nyitok is egy palacsintázót.

Na mentem dolgomra!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Archives