Keresés

2023. november 7.


Az elején nem értettem, hogy mi is az a Reddit. Nézegettem, egyfeszt görgettem aztán annyi. Unalomból jobban beleástam magam és felfedeztem, hogy hát itt vannak külön subredditek. Csatlakoztam párhoz és kezdett tetszeni a környezet. Aztán felfedeztem újabb subredditeket... lassan rájöttem, hogy ez egy végtelen nagy valami, amit napokig elnézhet az ember.
Egyetlen szóval úgy tudnám nevezni, hogy: a modern fórum.
Itt tényleg annyi dologra tudsz választ kapni, hogy az nem igaz. Új zenéket, filmeket fedezhetsz fel (ha megfelelő subredditre csatlakozol) sőt tanulhatsz is sok mindent.
Ezelőtt a TikTok -ot nyomogattam, de már meguntam. Egyre kevesebb jó tartalmat fedezek fel rajta. Mindig jelennek meg új trendek rajta, amelyek az őrületbe kergetnek. Szerintem pár éven belül leesik a csillaga.
Ezzel szemben a Reddit az megunhatatlan. Komolyan mondom milliószor hasznosabb, informatívabb és szórakoztatóbb mint pl a Facebook.
Az is nagyon tetszik benne, hogy alig van rajta reklám. Fogalmam sincs meddig fog pörögni. Remélem nem jut az Ask.fm sorsára.
Reddit 2005 -ben jött létre, ask.fm 2010 -ben: szóval túlélte. De vajon meddig? 
Akit netalán érdekel, ezekre a subredditekre vagyok jelenleg feliratkozva:

Magyar
r/hungary
r/askhungary
r/FostTalicska
r/kibeszelo_show
r/talk_hunfluencers

Angol
r/80smusic
r/androidapps
r/apexlegends
r/Cameras
r/canonM50
r/dji
r/electronic_cigarette
r/podcasts
r/PublicFreakout
r/spotify

... na meg pár román subreddit, de az gondolom senkit sem érdekel.
Ha valaki olvassa ezeket a sorokat és ajánlana pár subbreditet megköszönöm.

Éljen mindörökké a Reddit!

Egy kis infó róla:
A "reddit" szó egy szójáték az angol "read" (olvas) és "edit" (szerkeszt) szavakból, valamint a "read it" (elolvassa/elolvasta) kifejezésből származik.
A Reddit kisebb aloldalakból, úgynevezett „alredditekből” áll, amelyeket bárki létrehozhat és moderálhat.
Logója mellett Snoo, az űrlénykabalájuk látható.
Az alredditekre ötféle típusú bejegyzés küldhető: link, kép, videó, szavazás vagy szöveges üzenet. A regisztrált felhasználók hozzászólhatnak ezekhez a bejegyzésekhez, illetve értékelhetik azt. Az alredditek moderátorai eltávolíthatják vagy lezárhatják a bejegyzéseket, ha azt szükségesnek találják. A felhasználó beállításaitól függően automatikusan eltűnnek azok a hozzászólások, amelyek sok negatív szavazatot vagy NSFW (nyilvánosságban nem ajánlott) megjelölést kaptak.
Az alredditek moderátorai CSS segítségével teljesen testre szabhatják a „csoportjukat”.
A Redditre való regisztráláshoz egy felhasználónév és egy kívánt jelszó megadása szükséges. E-mail cím megadása nem kötelező, de lehetőség van rá. A felhasználók ún. „link karma” és „comment karma” pontokkal rendelkeznek, mely az általuk beküldött linkekre és hozzászólásokra kapott pozitív és negatív értékelések alapján számolódik ki. A „link karma” értéke minden alredditen megjelenik a felhasználó neve mellett a jobb felső sarokban. A regisztráltak profiljában mindenki megtekintheti a saját maga pontszámának lebontását alredditenként.
Lehetőség van a tartalmak elmentésére is, ekkor a felhasználó profiljába kerül a megjelölt link/bejegyzés, hogy a továbbiakban könnyen elérhesse azt.
A felhasználók „barátokat” jelölhetnek meg, mely jelölés egy listára helyezi a neveket, könnyű elérést biztosítva az üzenetküldési linkeknek és a baráti profiloknak.  (forrás: wikipedia)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Archives