Keresés

2023. február 27.


 Pár hónapja feliratkoztam (újból) a Mubi nevezetű videó streaming szolgáltatásra. Olyan mint a Netflix és társai, de szerintem sokkal jobb. Naponta tesznek fel egy új filmet, így a kínálat napról - napra rotálódik.
Karácsony tájékán eddig mindig volt egy jó akciójuk: 1 dollárért lehet regisztrálni és nézni 4 hónapig a tartalmakat rajta. Utánna persze egy kicsit borsos az ára (12 dollár), de legalább támogatják vele az új rendezőket, filmstúdiókat.
Ezen a Mubin fedeztem fel a Victoria nevezetű német filmet. Annyira megtetszett, hogy láss csodát még posztot is írok róla.
A történet egyszerű, néhol voltak benne érthetetlen jelenetek. Mégis a kivitelezés, a színészek és a szuszpansz miatt ez számomra egy 10 -es filmet produkált.
Még máig sem fogom fel azt a tényt, hogy egy ilyen film, miért nem kap nagyobb elismerést.
Több mint 2 órás a film és mindezt vágás nélkül forgatták le. Belegondolni is rémisztő.
Például a színészek nem bakizhattak (nagyokat), a szöveget elejétől a végéig le kellett nyomják. Baromi nehéz lehetett. 
Egész végig úgy éreztem magam, mintha én is ott lennék. 
Komolyan mondom, nem találok szavakat.
Ha minden egyes film, ennyire kreatív és természetközeli lenne, mint a Victoria akkor lenne ám mit nézni dögivel.
Sajnos egyre nehezebb jó filmeket találni. Tűt keresni a szénakazalban, sokszor ezt érzem. De számomra megéri, mert amint találok egy kincset azonnal extázisba esek.
Snitt - en (https://snitt.hu) néhány filmet szoktam szövegesen is értékelni. Naná, hogy ez sem maradt ki.
Hogy teljes legyen a bejegyzésem, ezt most ide bemásolom.

,, Kevés jó német filmet láttam eddig. Azt hiszem ezentúl ha nagyítóval is, de muszáj bepótljam a lemaradásaimat e film után. Elnézve a hozzászólásokat soknak nem tetszett, de engem teljesen meglepett. Egész idő alatt úgy éreztem, hogy egy szellem vagyok és nézem felülről, hogy ezek mit művelnek épp. Teljes mértékben olyan volt, mintha én is egy szereplő lettem volna.
Vannak benne hibák nem is egy: de engem így utólag sem zavar.
– Victoria személye: mind azon gondolkoztam, miért nem lép már le egyszer. Hogy a fenébe lehet valaki pár perc alatt szerelmes egy fickóba, hogy így kitartson mellette.
– Értelmetlenül futnak és bújnak el a tömbházba. Gondolhatták volna, hogy lezárja a rendőrség azt a kerületet
– Utcákon és főleg Hotelben nem lett volna webkamera? Utólag ígyis – úgyis lebuktak volna
– és tényleg, ha én bankot rabolnék, nem mennék vissza a szórakozóhelyre felhívni magamra a figyelmet

A film eleje (kb 40 perce) valóban unalmas. Előszőr én is azt hittem, hogy megerőszakolják Victoriát, de nem. Teljesen másfele ment el a történet.
Ez egy erős 7 – es film szerintem, de én fel kell, hogy pontozzam. Rég nem kötött le ennyire valami. Az meg hagyján, hogy 140 percet leforgassanak egyetlen vágás nélkül …. rövidfilmek alig vannak ebben a kategóriában. Le a kalappal.
Erőssége még: a színészek lehengerlő természetessége. A kamerázás. A feszültségekkel teli jelenetek. Na meg Nils Frahm zenéje csillagos 10 -es.

Szóval ez a film teljesen levett a lábamról. Még 10 év múlva is fogok emlékezni rá az tuti.
Kövezzetek meg: én most erre 10 – est adok. ''

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Archives